1. Calculator policy
In response to feedback from students asking if they can use their own calculators, we have updated the exam policy to allow this. From 1 January 2019, students will need to take their own calculator to the exam, from an approved list. No other makes or models will be permitted.
Please ensure that you bring a calculator on the day of your exam, as calculators will no longer be provided by the test centre. An on-screen calculator will be available for use should you need it.
The following scientific calculators are permitted:
- Casio FX models
- Sharp EL531X
- Texas Instruments TI-30X
- Hewlett Packard HP 10S or HP 300S+
The following financial calculators are permitted:
- Hewlett Packard – HP 10bII
- Texas Instruments – TI BA II Plus
- Sharp EL733A
- Casio FC 100V
No other makes or models will be permitted.
Calculator covers and lids are not permitted in the testing room. These must be stored away in your locker/ storage area with other personal items.
You are responsible for making sure that your calculator works on the day. Replacement calculators will not be provided.
You may not share a calculator with another candidate during your exam session.
Your calculator will be visually inspected prior to the start of the exam.
Your calculator must remain on your desk in full view throughout your exam session.
2. Identification requirements
In addition to the current identification and admission requirements, when students arrive at the exam centre and at the start of the check-in process, they will be asked to provide a digital signature. This helps us to identify the student and also confirms that they agree with all the candidate rules. A high-quality digital photo will also be taken, to produce a standardised passport-style photo that meets rigorous quality standards. The invigilator will then compare the signature and photo with the student’s ID and previous exam data. All student data will be securely stored and protected by Pearson VUE in line with GDPR.
3. Reminder emails
Students will receive a reminder email 48 hours before their scheduled exam time. Students will need to ensure that all details are accurate and if their plans have changed, they can reschedule or cancel their exam up to 24 hours before they are due to sit to be eligible for a refund.
4. Software appearance
The exams look a little different. There will be no changes to the exam questions or the exam delivery software, but the colours used will reflect the new ICAEW brand.
Học viện APT gửi thông tin để tất cả các học viên có sự chuẩn bị tốt nhất cho kì thi của mình. Chúc các bạn sẽ đạt kết quả thật tốt trong những kỳ thi sắp tới!
Thông tin chương trình ICAEW CFAB: https://apt.edu.vn/chuong-trinh/icaewaca-cfab/tong-quan-ve-icaew/
Học viện APT là tổ chức đào tạo và nghiên cứu chuyên nghiệp trong lĩnh vực Kế toán, Kiểm toán, Tài chính và Quản trị Doanh nghiệp.
Học viện APT thường xuyên tổ chức các buổi hội thảo chia sẻ về định hướng nghề nghiệp từ những giám đốc điều hành, những nhà quản lý nhiều năm kinh nghiệm tại Big4 và những tập đoàn đa quốc gia.
Học viện APT đào tạo các khóa học về ICAEW CFAB, ICAEW ACA, Kiểm toán thực hành, Kiểm toán nội bộ, Tiếng anh chuyên ngành Kế toán – Kiểm toán – Tài chính, Hệ thống kiểm soát nội bộ, Đọc hiểu Báo cáo tài chính
Cập nhật thông tin của học viện APT tại:
Học viên Nghiên cứu và Đào tạo APT
Địa chỉ: Số 9 Trương Quyền, Phường 6, Quận 3, TP HCM
Hotline: 0965 855 969 – 0978 182 404 (Mr. Thắng – Phụ trách tư vấn)
Website: apt.edu.vn Email: info@apt.edu.vn Fanpage: facebook.com/apt.edu.vn